tisdag 15 februari 2011

Dag 1½ - Introduce yourself

Jag insåg efter att jag postat förra inlägget att det var ju inte mycket till introduktion, snarare en lista - en ganska tråkig sådan. Så jag tänkte att jag skulle fylla på med lite mer…

personligt.

Jag råkar vara sådan som inte får ge blod för att jag hoppar i säng med ”fel” personer (annars skulle jag faktiskt hemskt gärna ha gett blod). Och nu tycker ni kanske att hela det här textilintresset förklarar sig självt: alla bögar gillar ju kläder och mode. Nu är det ju inte riktigt så, och varken mode eller kläder intresserar mig. Det som är viktigt för mig är materialet och hantverket, för hur många av er är faktiskt stolta över era kläder? Jag tror många bara ser kläder som en slit-och-släng-grej, något man lätt kan köpa nytt om det går ett litet hål i det. Men om man faktiskt gör sina egna kläder, eller kanske hantverkar i trä om man känner att det är mer ens rätta kall, så får man en mycket starkare koppling till sitt eget hantverk än till något man köpt.

Till skillnad från de flesta av mina vänner är jag också väldigt politiskt oengagerad – till och med ointresserad. Mina lajvarkompisar tenderar att ha röda åsikter medan resterande vänskapskrets (vilken är en väldigt liten procentsats) tenderar att tycka tvärt emot. Det ledde till en väldigt stor omställning i somras när jag först åkte på två lajv på raken, för att sedan åka på körresa i en vecka. Det var också då jag insåg att om någon frågar vad jag har för politiska åsikter så tänker jag inte svara. Och inte tänker jag skriva det här heller.

Och ja, jag sjunger i kör: gosskör till och med. Det är det inte alla som gör. I sommar ska vi till malta i en vecka, vilket ska bli riktigt roligt. Kruxet är bara att jag missar min uppsatsventilering, men nu ska jag nog ha pusslat och fixat så det löser sig ändå tack och lov.

Jag tror det får räcka såhär, allt annat vettigt om mig står ju faktiskt i förra inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar