onsdag 16 februari 2011

Dag 02 – Your first love

Ja, vart ska man börja?

På dagis, där jag och en kille hade vårt egna lilla bord ett tag för bara oss två eftersom vi typ var dom lugna och inte fick plats vid som stora borden. Eller på fredagarna då vi dansade bugg i kuddrummet och alla tjejer ville dansa med mig. Jag ville däremot helst dansa med Jessica. Vi har känns varandra längre än jag kan minnas, och det finns fotografier på oss som bäbisar tillsammans.


Sen var det högstadiet och jag insåg att tjejer var ju inget intressant igentligen. Betyder det att jag vad bög? Jag ville ju inte vara bög! Det var ju något dåligt. Säkert i ett års tid försökte jag flörta och hitta en tjej jag gillade, men jag visste ju inte vad man skulle välja hos tjejer. Dom med störst bröst, dom med minst midja, dom med mest hjärna? Det var svårt, men så tillslut hittade jag en jag tyckte om.


Hon blev däremot ihop med min bästa kompis efter att jag introducerade dem till varandra. Story of my life verkar det som.


Men sen kom gymnasiet, och det var nog ändå då jag upplevde kärlek för första gången. På ett lajv.


Min ovannämnda kompis och jag fortsatte att lajva tillsammans, och vi försökte få fler till vår grupp. Lajvet halvåret innan hade vi fått med en tredje kille, och nu kom hans kusin och hennes bästa kompis också med. Men viktigast av allt var ju att bästa kompisens lillebrorsa kom ut och frös med oss i skogen också. Nu ska jag erkänna att min fantasi troligtvis har bättrat på minnet, men så som jag minns det så kom jag tillbaka till lägret första morgonen och fick se honom sitta vid eldstaden och försöka få igång elden (men vi borde inte haft någon eldstad).


Lajvet tog slut, och vi åkte hem till Stockholm allihopa, men fortsatte att umgås även offlajv. Det var iof en bit att ta sig till åkersberga, men det var där jag första gången kläckte ur mig att jag tyckte han var het. Det var iof i den åldern sexuell innuedo utgjorde halva språket, så dom flesta bara skrattade och tänkte på det.


Men till sist kom det ut, på den lilla communityn vintervila att jag gillade killar, och främst nämnda lillebror. Och storesyster gjorde som storesyskon gör och kom efter mig med nyslipade knivar. Jag skulle inte göra hennes lillebror gay!


Såhär i efterhand tycker jag mest hennes reaktion var söt. Men jag lovade henne att inte tala om att jag gillade honom, och det gjorde jag inte heller på säkert ett år.


Men till slut bestämde jag mig för att han måste få veta, och jag fick ”tillåtelse” att berätta, så jag tog honom till mitt favoritcafe i gamla stan och gjorde bort mig det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Vi skulle förbli kompisar, och vi träffades en gång till innan vi slutade prata med varandra, och nu har han flyttat utomlands (dock inte pga mig).


Men om man går på stan kan man fortfarande se hans ansikte på tre ställen, och jag tror det finns en plats i göteborg också, och det senaste tillskottet i raden var London.

1 kommentar:

  1. Vill minnas att att du berättade om det här någon gång i skolan. Du var inte särskilt glad vad jag kommer ihåg

    Och ja, råkade ramla in här ;P Orkar inte kolla igenom gamla inlägg nu dock, kanske händer senare

    SvaraRadera