tisdag 26 april 2011

Long time, no see

Jag har inte så mycket att försvara mig med, oförlåtligt länge sen jag skrev ett inlägg faktiskt, men jag har ju inte varit sysslolös. det har pysslats, och påskats, och farit runt en del. Märkvärdigaste turen var det lite oplanerade besöket till Sätergläntan i dalarna. Med lite tur så bor jag ett läsår i dalarna från och med i höst med resten av Uppsalagänget. Ett år Folklig Sömnad är planerad. Jag menar, vem kan säga nej till ett så varm och fint ställe (både tempratur och människomässigt)?

Sen kan vi ju bortse från detaljerna att allt kommer vara täckt med snö större delen av tiden och att solen lagom till valborg tittar över trädtopparna igen.



Jag insåg att jag inte hade några hela byxor längre och drog igång symaskinen igen. Däremot hade marsvinen ockuperat sybordet (tillfälligt trodde jag, men dom har fortfarande inte släppt ifrån sig det) och stal matsalsbordet till min mors stora förtjusning. Det syddes hosor och förberedes coifar, och sjalen fick sig en infodring i nackpartiet. Tror nog att den snart är klar.



De senaste dagarna har gått till att läsa i solskenet. Imorgon blir det nog till att börja skriva på uppsattsen, så dagens promenad var nog den sista på ett tag. Önska mig lycka till.

Självklart ska det nog bli till att bloggas lite mer under uppsattsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar