måndag 4 april 2011

En lite speciell torsdag

Först och främst ska jag be om ursäkt för att jag inte bloggar oftare, jag har varit på väg att skriva det här inlägget sedan i torsdags, men har man hemtenta så har man. Nu har jag iaf sammanfattat knappt 1000 års klädeshistoria och skrivit lite om folkdräkter också.


I torsdags var klassen på livrustkammaren och kikade på utställningen om Manligt – ur Gustaf V:s garderob. Han broderade en hel del, och hade bland annat det här lilla söta nåletuit. Det är ju nästan så man vill ha ett eget med förgyllda nålar!

Vi hann självklart titta på lite andra broderier. alla är fotade av mig och helt ärligt stulna.
Det här är förövrigt min nya bakgrund på mobilen. lite tygporr är alltid nice när man öppnar mobilen.
Eftermiddagen spenderades på Skansens Klädkammare klämmandes på lite tyger, och sedan drömma om att få jobba där.
Och sedan var det raskt iväg till gosskören och konserten ute i Nockeby. Och i rummet vi bytte om och fikade råkade det som av en ren händelse hänga en vävd tapet. Ibland har man bra dagar helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar