tisdag 31 maj 2011

För lite tid...

Ush, vad tiden går. Nu är iaf B-uppsatsen inlämnad och klar, även om jag inte kommer vara på ventileringen imorgon eftersom jag åker till Malta på turné. Ovan ser ni damen som jag hade på min titelsida ett tag, innan den homogeniserades med alla andra UU-uppsatser. Det sägs vara P. A. Säve som har ritat henne, en fårökvinna i den typiska dräkten.


Det är inte bara uppsatser som skrivits, utan det har varit konserter de tre senaste helgerna, och vad kan vara bättre sysselsättning innan konserter än att sy. Det är också det jag har som projekt nu i veckan nere på Malta; innan jag sätter igång med att sy kläder tänker jag sy ett par påsar för att få in det här med handsömnad. Hoppas nu bara nål och tråd är godkänt på flygplanet så att jag inte blir stoppad i kontrollen.


När jag inte skrivit uppsats så har jag arbetat på den här sjalen. Jag snubblade över en rysk beskrivning, men med en väldigt självförklarande bild. Varför kan inte alla virkbeskrivningar se ut såhär:
http://minchanka.by/julia/greengold.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar