fredag 18 mars 2011

2 av 14 - Min största lajvtabbe

Jag kan inte komma på någon riktigt pinsam lajvtabbe just nu – jag har väl antagligen förträngt dom. Det första jag kom och tänka på var ett elerialajv, på incheckningsdagen, när jag och min kompis satt oss i skuggan inne på det halvbyggda värdshuset. Vi sitter där ett ganska bra tag, och när vi bestämmer oss för att gå har det dykt upp en cykel där jag går.


Jag har två andra lajvminnen, ett som mest är underligt och ett som nog bara är en skryttabbe, om det nu finns något som kan kallas för det.


Tulajv arrade ett mini med diablotema. Jag gjorde väl inte riktigt bort mig, men det var ett väldigt spontant beslut att åka dit som statist. All utrustning skulle vi ta med oss själva, jag gick till och med så långt att jag tog med en mundan. Det var en intressant kväll, men många små uppkäftiga barn i tioårsålder och typ klädda i dunjackor och reflexvästar. Vi hade asroligt, och vi fick godis. Klart värt det.




Annars har jag och ett par kompis haft en (tvåårig) tradition att sjunga på Gripsholms slott när arrade små gästabudslajv för de nya anställda. Jag tror båda har legat på typ tisdagskvällar så ibland har det blivit riktigt jobbigt att ta sig upp till skolan dagen efter. Men till tabben kanske? Vi hade repat hyffsat, och stämmor satt, problemet var starttoner. På en av de absolut enklaste låtarna tar Oskar fel ackord på lutan och allt slutade väldigt gällt och konstigt. Och inte tänkte vi på att starta om i rätt tonart heller. Men så kan det gå. Askul var det iaf.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar